
Här är teamet som ser till att säkerställa en trygg och effektiv ekonomihantering för kunderna på Klaravik.
Ekonomiteamet ansvarar och hanterar den dagliga ekonomiska rapporteringen av alla våra auktioner. På klaravik.se har vi ett stort antal auktioner varje dag, vilket gör att teamet tar hand om väldigt många transaktioner dagligen.
Det är viktigt för oss att bedriva ett systematiskt och effektivt arbete, för att allt ska flyta på bra för alla inblandade parter och för att vara en trygg part där Klaravik är att lita på. Arbetsuppgifter i teamet är också kundreskontra, avräkning mot säljande kund, intern redovisning, bokföring, budgetarbete, moms och exporthantering
Klaraviks ekonomiteam tillhör huvudkontoret i Karlstad.
Träffa medarbetare

För att hantera Klaraviks ekonomifrågor både för oss själva och som stöd till köpande och säljande kunder finns, föga förvånande, en ekonomiavdelning som utgår från huvudkontoret i Karlstad. Här jobbar bland andra dalmasen och Vansbrokillen, Victor.
Du är precis som Gunde Svan från Vansbrokrokarna. Ingenting är omöjligt?
– Haha, nej precis så. Vi försöker att vara så lösningsorienterade det bara går. Inom det som är just möjligt och rätt, förstås.
Vad gör du om dagarna?
– Jag hanterar betalningar från köpande kunder, ser till att de får sina fakturor i tid och bevakar inkommande transaktioner via Swish och banköverföringar. Det är mycket kontakt med människor vilket jag trivs bra med. Och så har jag har många duktiga kollegor att bolla och diskutera ärenden med.