Hur ser en vanlig dag ut på Säljsupport? Jo, uppdraget i stora drag är att underlätta hela försäljningsprocessen för både våra auktionsmäklare och Klaraviks säljande kunder. Men visst händer det mer än så bakom kulisserna – här är avdelningen som finns med från början till slut, från första intresseanmälan till att pengarna betalas ut efter avslutad affär.
Är det kanske ny säljande kund och har problem med säljarkontot? Då finns Säljsupport där och hjälper till med registreringen. En vanlig dag på jobbet är det teamets uppgift att uppdatera auktioner för att informationen ska vara så träffsäker som möjligt.
Den övergripande uppgiften för Säljsupport är att vara en trygg punkt genom hela försäljningsprocessen för såväl säljande kunder som våra auktionsmäklare.
Klaraviks säljsupportteam tillhör huvudkontoret i Karlstad.
Träffa medarbetare
På Klaravik är nära, enkelt och snabbt ord som har prioritet och som ska vägleda i alla förbättringar för medarbetare och kunder. En av dem som gör verkstad av orden på riktigt är Lina som jobbar på Klaraviks säljsupport. Här underlättar hon vardagen för säljande kunder och Klaraviks auktionsmäklare, och mer därtill.
Vad gör du i din roll på säljsupport?
– Min dag på jobbet varierar från stort till smått, det trivs jag allra mest med. Det kan vara allt från att hjälpa en säljande kund med att skicka ut en avräkning (ekonomisk sammanställning) på deras försäljning till ibland lite mer utmanande ärenden. Variationen är guld.
Vad är det bästa med jobbet?
– Oj, skulle kunna säga många saker. Men teamkänslan är något extra. Det är ett underbart team jag jobbar med, vår sammanhållning är stark och det är inte helt ovanligt att vi skrattar flera gånger varje dag. Det jag uppskattar med mina kollegor är att vi alla ställer upp för varandra. Behöver någon fokusera särskilt på att viss uppgift kan vi alltid fördela jobbet mellan oss – det är prestigelöst och härligt. Det finns också alltid någon att prata och diskutera ärenden eller annat med, det är både tryggt och kul.