Klaraviks People & Culture team har som uppgift att skapa förutsättningar för medarbetare att känna sig engagerade i sitt jobb och i sin arbetsvardag, att må bra och ha en balans mellan arbete och fritid. Målet är att genom trivsel och gemenskap utveckla företaget även när det kommer till lönsamhet, effektivitet och lojalitet. People & Culture teamet jobbar tätt tillsammans med ledning och är en rådgivande funktion för både företaget i stort och för den enskilda medarbetaren.
Avdelningen hanterar personalärenden och jobbar strategiskt med policys som rör medarbetarna och arbetsförhållanden. People & Culture teamet driver också arbetet för att Klaravik ska fortsätta vara en attraktiv arbetsgivare både i stunden, med rekryteringar och hälsofrämjande åtgärder, och i framtiden med värderingsfrågor.
Klaraviks People & Culture team finns rent geografiskt på huvudkontoret i Karlstad och på kontoret Lund.
Hallå där, HR!
Hur jobbar egentligen HR för att skapa bästa möjliga förutsättningar för alla medarbetare och dig som nyanställd? Läs intervjun med Sofia, Emma och Anna som jobbar med just HR-frågor, på Klaravik.