
Klaraviks team för Konkurs och återtag jobbar gentemot konkursförvaltare och finansbolag, omväxlande på kontor och med besök hos våra kunder. Om en förvaltare behöver hjälp med en konkurs har Klaravik ett helserviceupplägg där allt säljs på auktion från den adress där bolaget gått i konkurs. Klaravik hanterar, genom avdelningens projektledare, hela affären fram till utlämning och det är medarbetarna i konkursteamet som lämnar ut alla objekt som sålts i konkursen.
Om det gäller ett återtag säkras objekten via Klaraviks partner Assistancekåren och flyttas till uppställning för dokumentation, försäljning och utlämning.
Klaraviks team för Konkurs och återtag har representation i Karlstad, Katrineholm och Stockholm.
Träffa medarbetare

Klaravik jobbar gentemot banker och finansbolag när företag behöver sälja av tillgångar. En av Klaraviks medarbetare som ser till att den typen av uppdrag och auktioner blir till verklighet är Niklas.
Vad innebär din roll?
Jag ansvarar för att koordinera tester och försäljning av objekt som återtas av finansbolag och, i vissa fall, även konkursegendom. Utöver det gör jag regelbundet värderingar. När det gäller så kallade återtag samarbetar vi med Assistancekåren för att tillsammans hämta in maskiner i hela Sverige. Därefter ser vi över objektens skick, dokumenterar och fotograferar innan de läggs ut på auktion.
Vad är det bästa med ditt jobb?
Det bästa är helt klart kontakten med våra uppdragsgivare och köpare. Jag uppskattar också friheten att arbeta självständigt och planera min egen tid. Att man får testköra maskiner av alla möjliga slag är såklart en trevlig bonus!
Vad gör Klaravik unikt?
Oj, det finns mycket. Men en styrka är det stora antalet köpare som hittar till oss, vilket innebär att objekten får stor synlighet. Dessutom har vi ett fantastiskt team på huvudkontoret i Karlstad, som stöttar med allt från kundsupport och marknadsföring till experthjälp kring ekonomifrågor – en kombination som gör oss riktigt vassa.