Klaraviks team för Konkurs och återtag jobbar gentemot konkursförvaltare och finansbolag, omväxlande på kontor och med besök hos våra kunder. Om en förvaltare behöver hjälp med en konkurs har Klaravik ett helserviceupplägg där allt säljs på auktion från den adress där bolaget gått i konkurs. Klaravik hanterar, genom avdelningens projektledare, hela affären fram till utlämning och det är medarbetarna i konkursteamet som lämnar ut alla objekt som sålts i konkursen.
Om det gäller ett återtag säkras objekten via Klaraviks partner Assistancekåren och flyttas till uppställning för dokumentation, försäljning och utlämning.
Klaraviks team för Konkurs och återtag har representation i Karlstad, Katrineholm och Stockholm.
Träffa medarbetare
Klaravik jobbar gentemot banker och finansbolag när företag behöver sälja av tillgångar. En av Klaraviks medarbetare som ser till att den typen av uppdrag och auktioner blir till verklighet är Ola.
Vad gör du i din roll?
– Jag arbetar gentemot mot både banker och finansbolagen som uppdragsgivare som förser Klaravik med tyngre fordon och maskiner i så kallade återtag. Jag har daglig kontakt med handläggare på finansbolag som jag även besöker med jämna mellanrum. I ett återtag hämtar vi in maskiner i hela landet med hjälp av vår samarbetspartner Assistancekåren. Vi kollar över objekten, fotar, filmar och startar därefter auktionerna på klaravik.se.
Vad är det bästa med ditt jobb?
– Det är att besöka nya och befintliga kunder och bygga relationer med handläggarna på finansbolagen och våra samarbetspartners. Sedan älskar jag att det stöd och den support jag får från alla supertrevliga kollegor på våra kontor.