
Som medarbetare på Klaraviks kundsupport är du navet i vår kundrelation. Här har du daglig kontakt i telefon och mejl med våra köpande kunder och hjälper dem få svar på frågor och funderingar. Variationen är stor. Det kan handla om hur det funkar att skapa konto, betalningsvillkor, hämtningsfrågor, möjligheter till frakt - med mycket mera.
Som kundsupportmedarbetare är dialogen med kund A och O. Och genom att vara vår kommunikatör med kunden, är du är Klaraviks ansikte utåt. Du är också en nyckel i affären, där en fin support och service från dig hjälper Klaravik som helhet med kundnöjdhet och auktionsresultat.
Klaraviks kundsupport tillhör huvudkontoret i Karlstad.
Träffa medarbetare

När kunder har frågor, då finns Klaraviks kundsupport där, som en problemlösande hjälpande hand. Ett par av de serviceglödande händerna sitter på Jacob Bergqvist Berg.
Berätta, Jacob, vad innebär det att jobba på Klaraviks kundsupport?
– Det innebär stor variation till att börja med! Kunden är givetvis alltid central. Men jag svarar och hjälper kunder med svar på en rad sätt, och i en rad kanaler. Under en dag kan jag varva med att svara på frågor på chatt, telefon, mejl. Jag svarar också regelbundet på recensioner via Trustpilot.
Vad är det bästa med jobbet?
– Det är att få kontakt och prata med alla härliga kunder, runtom i Sverige. Med många blir man som en kompis. Utöver det så är teamkänslan med kollegorna riktigt härlig. Vi hjälper varandra och det är alltid lätt att fråga någon kollega, för en second opinion, om det behövs.